De la nuanțe sumbre și croieli clasice, până la culori vibrante și creații ale designerilor celebri, uniformele stewardeselor au trecut de-a lungul deceniilor prin numeroase schimbări.
De cele mai multe ori pentru aspectul vestimentațiilor însoțitoarelor de bord tendințele din industria Fashion contau mai puțin, evenimentele istorice de mare anvergură fiind de fapt cele care dictau stilul.
În anii ’30, managerul Boeing Air Transport a fost cel care a creat și designul primei uniforme.Cu un aspect foarte strict, constituit dintr-o jacketă, o bluză gri pe interior și o fustă până la nivelul genunchilor, toate din lână de culoarea verde închis, era ceea ce forma outfit-ul însoțitoarelor de bord.
La mijlocul anilor ’40 designerul de la Hollywood, Howard Greer încearcă un refresh îndrăzneț pentru vestimentațiile stewardeselor de la bordul companiei New World Trans Airline.Uniforma devine navy blue, iar logo-ul companiei este brodat pe jacketă cu roșu, combinând astfel două culori vii, mult diferite de clasicul verde întâlnit până atunci.
Schimbări de nuanțe se petrec pe tot parcursul anilor ’40 și ’50, păstrându-se doar lungimea tipică a fustei și croiala cambrată, care se așează perfect pe corp.
Decada anilor ’60 este cea în care apar primele semne de feminitate și eleganță a uniformelor, stewardesele reușind acum să aleagă culori care să le pună în evidență.De asemenea sunt adăugate treptat accesoriile și makeup-ul.
Anii ’70 continuă trendul culorilor extravagante, dar aduce cu sine o schimbare majoră: lungimea fuselor care se modifică într-o măsură considerabilă, ajungând chiar la forma mini.Tot atunci un grup de însoțitoare de bord înființează ‘Stewardesse for Women‘s Rights‘, care militează pentru apărarea împotriva obiectificării femeilor din domeniu și a atitudinii hipersexualizate ale bărbaților față de acestea.
Ca o întoarcere la originile stilului inițial, în vestimentația anilor ’80 și ’90 a stewardeselor regăsim culoarea navy blue, aceasta rămânând statement chiar și în zilele noastre.
În secolul 21 outfit-ul însoțitoarelor de bord este unul extrem de variat. Fiecare companie aeriană are propriul stil, iar modul în care aleg să se identifice ca brand se regăsește în primul rând în felul în care sunt prezentate stewardesele.Găsim o multitudine de stiluri, de la cel clasic, tradițional sau specific pentru fiecare regiune, la cele office, foarte standardizate, până la modele chic, sau chiar casual-office.
În vremurile actuale, fiecare companie aeriană încearcă să ofere o experientă în adevăratul sens al cuvântului, astfel că pe lângă confortul din interiorul avionului sau mâncarea oferită, vestimentațiile stewardeselor sunt frecvent îmbunătățite pentru a reda ideile despre branding ale companiei.Alături de make-up și alte accesorii, un lucru este cert:masca de protecție face si ea parte acum din outfit-ul oricărei însoțitoare de bord.